مدیران ساختمان وظیفه هماهنگی و مدیریت امنیت عمومی ساختمان ،
ایمنی ، نگهداری و رفاه ساکنان را بر عهده دارند.
شرح شغل آنها مستلزم نظارت بر فعالیتهای روزمره در یک ساختمان است ،
از تمیز کردن ، دفع زباله و تعمیر تأسیسات.
همچنین مدیران ساختمان برای اطمینان از اتمام موفقیت آمیز پروژه ساخت
ساختمان را بر عهده دارند.
به عنوان بخشی از وظایف خود ، مدیران ساختمان بر ایمنی ساکنان ساختمان
نظارت می کنند ، اطمینان حاصل کنند که علائم خروج اضطراری قابل مشاهده
هستند و ساختمان بدون خطرات است.
آنها بر کارکنان نظافتچی و نگهبانان زمین نظارت می کنند تا اطمینان حاصل کنند
که آنها خدمات تمیزکاری و نگهداری مناسب را ارائه می دهند.
نقش آنها همچنین نظارت بر تعمیر و نگهداری و تعمیرات تأسیسات ساختمان مانند
تاسیسات برقی ، وسایل لوله کشی و سیستم های تهویه مطبوع است.
مدیران ساختمان معمولاً متولی سیستم های امنیتی و پیشگیری از آتش سوزی
ساختمان هستند.
آنها ارزیابی امنیتی ساختمان را انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند
که آمادگی کافی برای مبارزه با هرگونه وضعیت امنیتی و خطرات را دارند.
آنها همچنین عملکرد تجهیزات و سیستم های مهار آتش را ارزیابی می کنند
تا از مطلوبیت آن اطمینان حاصل کنند.
آنها سیاست های ساختمانی لازم برای مدیریت رفتار کلی مستاجرها / ساکنان
یک ساختمان آپارتمانی را تعیین و اجرا می کنند.
آنها همچنین بر تهیه و ارائه گزارشات حسابداری و مدیریت به صاحبان ساختمان
نظارت دارند.
بیشتر بدانید : نحوه استعلام مجاز بودن مشاور املاک پرند
به عنوان بخشی از یک تیم ساخت ساختمان ، مدیران ساختمان با همکاری معماران
و مهندسان عمران برای طراحی و برنامه ریزی فرایندها ، مشخصات و الزامات کلی
لازم برای یک پروژه ساختمان ، از تحویل ایمن یک پروژه ساختمان اطمینان حاصل می کنند.
آنها به تیم های واکنش اضطراری در مکان یابی بخشهای ساختمان ، تخلیه ساکنان
و مهار شرایط اضطراری کمک می کنند.
آنها همچنین در هنگام آمادگی برای یک کنفرانس یا سایر رویدادهای مهم ،
هماهنگی های اتاق را انجام می دهند.
به عنوان بخشی از وظایف خود ، مدیران ساختمان در جلسات آموزشی شرکت
می کنند تا بینشی مفید در تصمیم گیری مناسب برای مدیریت صحیح ساختمان ارائه دهند.
آنها همچنین توصیه هایی را به صاحبان ساختمان در مورد استراتژی ها و مراحلی
که باید برای اطمینان از عملکرد روان یک ملک ساختمان انجام دهند ، منتقل می کنند.
شغل مدیر ساختمان نیاز به مدرک کارشناسی در مدیریت ساختمان ، مهندسی
ساختمان یا مدیریت ساخت و ساز ندارد. عناصر های لازم برای شغل مدیر ساختمانی
شامل مهارت های سازمانی ، ارتباطی و کار تیمی است.
برای کار به عنوان مدیر ساختمان ، عمده وظایف ، و مسئولیت هایی که باید انتظار
انجام آنها را داشته باشید در مثال زیر شرح داده شده است :
با اطمینان از عدم وجود خطرات ساختمان ، بر ایمنی ساکنان نظارت کنید
برای اطمینان از ارائه خدمات نظافت و نگهداری صحیح ، بر فعالیت های کارکنان
نگهبانان و نگهبانان زمین نظارت کنید
نظارت بر تعمیر و نگهداری و تعمیر تأسیسات ساختمان مانند تاسیسات برقی و لوله کشی
ارزیابی تیم امنیتی ساختمان را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که آنها برای مقابله
با هرگونه چالش امنیتی ایجاد شده آماده هستند
عملکرد تجهیزات و سیستم های اطفا حریق را ارزیابی کنید تا اطمینان حاصل شود
که آنها عملیاتی هستند و می توانند در برابر شیوع آتش مقاومت کنند
سیاست ها و مقررات ساختمانی مفید در مدیریت رفتار کلی مستاجرها / ساکنان
یک آپارتمان را تنظیم و اجرا کنید
گزارش های حسابداری و مدیریت را به صاحبان ساختمان تهیه و ارائه دهید
با همکاری متخصصان ساختمان برای طراحی و برنامه ریزی فرایندها و مشخصات
لازم برای تکمیل پروژه ساختمان ، از تحویل ایمن یک پروژه ساختمان اطمینان حاصل کنید.
در مکان یابی بخشهای ساختمان ، تخلیه ساکنان و مهار شرایط اضطراری به تیم های واکنش
اضطراری کمک کنید
بیشتر بخوانید : تکالیف و وظایف مشاور املاک در پرند چیست |؟
هنگام آمادگی برای یک کنفرانس یا سایر رویدادهای مهم ، چیدمان اتاق را هماهنگ کنید
در جلسات آموزشی متعدد شرکت کنید تا بینش مفیدی در تصمیم گیری در مورد مدیریت
ساختمان فراهم کنید
توصیه ها و مشاوره های مربوط به استراتژی ها و مراحلی که باید به دارندگان ساختمان
برای اطمینان از عملکرد روان ملک ساختمان برداشته شود
برای تنظیم ورودی / خروجی ساختمان از باز و بسته شدن درب ساختمان نظارت کنید.
آماده سازی رزومه مدیر ساختمان
اگر به دنبال ایجاد رزومه مدیر ساختمان هستید ، وظایف و مسئولیت های ذکر شده
در قسمت تجربه کاری رزومه شما مفید خواهد بود.
کارفرمایان معمولاً دوست دارند جزئیات مربوط به تجربه شما در کار به عنوان مدیر
ساختمان را ببینند زیرا این نقش به کسی با تجربه شغل نیاز دارد.
عملکردهای یک مدیر ساختمان که در توضیحات شغل نمونه برجسته شده است
متن مناسب را برای استفاده در تکمیل قسمت تجربه کار رزومه خود ارائه می دهد
اگر به دنبال کار هستید.
الزامات – مهارت ها ، توانایی ها و دانش – برای شغل مدیر ساختمان
اگر به دنبال شغل مدیر ساختمان هستید ، در اینجا ویژگی ها و مهارت های
معمولی برای واجد شرایط بودن برای استخدام بیشتر استخدام کنندگان وجود دارد:
آموزش و پرورش:
برای تبدیل شدن به مدیر ساختمان ، حداقل به مدرک دیپلم متوسطه نیاز دارید.
بسیاری از کارفرمایان فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی در مدیریت
ساختمان ، مهندسی ساختمان یا مدیریت ساخت را ترجیح می دهند. داشتن
مدرک مدیریت بازرگانی ، مدیریت املاک و مستغلات یا امور مالی نیز می تواند
در تأمین شغل مدیر ساختمان مفید باشد. تجربه مربوط به مدیریت پروژه های
ساختمانی و ساختمانی بسیار ارزشمند است و می توان با شروع یک دوره کارآموزی
در یک شرکت مدیریت ساخت و ساز یا ساختمان به دست آورد.
مهارت های ارتباطی:
مدیران ساختمان با افراد زیادی ارتباط برقرار می کنند ، از مستاجر گرفته تا
پیمانکارهای استخدام شده ، صاحبان ساختمان و مشتریان بالقوه ، و برای انجام
این کار به مهارت های ارتباطی قوی احتیاج دارند
مهارتهای سازمانی:
مدیران ساختمان به عنوان یکی از مهارتهای اصلی آنها ، باید قادر به مدیریت
فعالیتهای انجام شده در داخل و خارج از ساختمان هستند
مهارت های کار گروهی:
کار مدیر ساختمان تا حد زیادی به عملکرد فردی هم تیمی های او بستگی دارد.
بنابراین ، مدیران ساختمان در هدایت و کار با یک تیم برای رسیدن به یک هدف
تعیین شده مهارت دارند.
مهارت های مدیریت ساختمان برای رزومه
اگر در حال ایجاد رزومه برای نقش مدیر ساختمان هستید ، بخش مهارت ها بخش
دیگری است که باید در آن گنجانده شود.
این به کارفرمایان نشان می دهد که شما از ویژگی های مناسبی برای تأثیرگذاری
به عنوان مدیر ساختمان برخوردار هستید.
اگر ویژگی های فوق را دارید که معمولاً مورد نیاز کارفرمایان است ، باید آنها را در رزومه
خود برجسته کنید تا شانس بیشتری برای گرفتن قرار مصاحبه با کارفرمایان داشته باشید.
مجموعه مشاور املاک پرند